Mengenai Saya

Foto saya

Hanya seorang wanita yang biasa, dengan kerja yang biasa, belum ada bakat yang luar biasa dengan minat yang biasa. Jadi, biasa-biasakanlah diri menjenguk blog biasa ini.
sila-silalah 'suka' dengan blog facebook saya: https://www.facebook.com/elieynzBlog
sebahagian daripada wsb mania community (we are sabahan blogger mania) http://wearesabahanbloggermania.blogspot.com/
jemputlah ke laman twitter saya:https://twitter.com/elieynzlin
harap anda-anda tak sesat dalam blog saya, silalah datang lagi ya. Jangan lupa komen yang membina.

Isnin, 17 Januari 2011

Dia bukan milikmu...

lihatlah dunia terbentang luas... indah bukan?
kenapa perlu meraung, menangis sampai teresak-esak hanya kerana lelaki? kamu tak rasa menyesal ka? Dia hargai ka tangisan kamu yang macam nnak penuh satu baldi tu? Aku? ya, aku rasa sangat menyesal. Sebab apabila berkahirnya satu hubunga, hubungan yang lebih baik pasti muncul.. berdoa dan biarkan ia datang...

tapi tetap juga nak nangiskan?... penat kadang-kadang asyik nangis ja... bukan apa, sampai bila nak nangis?..
Dia bukan milikmu! Dia milik Allah.. kalau Allah tak jodohkan kau dengan dia maknanya ada yang jauh lebih baik lagi menanti... mungkin kini berada dihadapan mata...
bukankah nikmat Allah itu luas.. nikmati hidup sebaiknya dengan syarat tidak lupa pada ajaran islam larangan dan suruhan.. 

kalau dia dah pergi.. tarik nafas dalam-dalam.. pandang kehadapan... senyum.. susah ke senyum? tak payah bayar apa pun... keluarga masih ada, kawan ada... yang pastinya Allah sentiasa ada untuk mendengar keluhan kamu.. Dia akan mendengar tanpa jemu.. jadi kamu pun janganlah jemu untuk mengadu padanya.. Dia sahaja yang berkuasa memberi dan mengambilnya kembali.. Nikmati ujian dan dugaan itu dengan penuh syukur bahawa kita masih dipilih untuk diuji... mengajar untuk kita bersabar dan bersyukur.. reda dengan apa yang berlaku... ada wangian dan bunga yang menanti di masa hadapan.. 
Dia tidak akan memungkiri janji-Nya.. kita hidup bukan untuk hari ini sahaja tapi untuk masa hadapan.. 

2 ulasan:

mY HeArT wiLL gO On berkata...

so touching... terasa i.. bcoz smpai skrng i masih xdpt lupakan si dia...
huhu... pas bace entri u ni i rase bsemangat utk lupakan dia... thanks dear...
anyway salam perkenalan.... :)

elieynz berkata...

syukur alhamdulillah... sama-sama kasih my dear.. untuk dikongsi bersama.. sebab saya pun alami benda yg sama n berjaya juga.. mudah-mudahan kamu ketemu kebahagiaan yang penuh rahmat ya.. salam perkenalan..