dari wanita untuk wanita

anda tahu apa2 tentang hari wanita sedunia?
jadi tugas aku adalah untuk memberitahu pada yang tak tahu dengan itu semua kita tahu. hahaha...
baiklah, aku berhenti mengarut.. kalau kamu mau tau dengan lebih lanjut layari laman web ini : http://www.internationalwomensday.com/semua yang kamu mau tau ada disana, bermula dengan bila har wanita sedunia ni di wujudkan, tema yang dipilih, negara yang mengadakan hari wanita sedunia nya , aktiviti yang boleh diikuti.
dan yang paling terbaru pada yang memang bijak pandai dalamm bahasa inggeris bolehlah turut serta dalam penulisan artikel yang bertajuk :  100 Women, 100 Artworks  => sini , dan juga 100 Women, 100 Stories => sini . kamu boleh tengoklah syarat yang diberi. jangan ikut suka ja ya. antara syaratnya adalah 'inspirasi' hehe.. jadikan cerita kamu tu sumber inspirasi kepada wanita yang lain. Pastikan kamu hantar karya kamu tu sebelum 8 Mac. Sebelum aku lupa aku ada buat page khas untuk benda ni => sini
setiap negara yang terlibat ada mengadakan aktiviti dan pada tarikh yang berlainan.. Aku pula tak sabar mau baca dan lihat hasil karya wanita lain. Paling penting karya yang kamu hantar adalah karya kamu sendiri, dan ianya tidak pernah diterbitkan atau dihantar untuk diterbit.

aku teringin sangat nak turut serta tapi kalau yang artikel tu aku tak ada kisah sendiri yang boleh dijadikan inspirasi. baca karya orang lain ja lah ni.. huhuhu.. dan aku bukannya artistik yang boleh hasilkan karya seni yang mengkagumkan.. tapi aku mau ikut ja ni yang seni tu..
bah, kalau ada apa-apap info yang aku mau kongsi dan bebelkan.. aku masukkan dalam blog ya..

...sekian nukilan kasih sayang...

Ulasan